• Bat-Bike auf zwei Rädern

    Bat bike (netopýří motocykl)

    Futuristický koncept motocyklu se sériovým potenciálem

  • EDAG SOULMATE

    Když se vůz náhle stane lepším smartphonem

  • Úspěch, který vám dává křídla

    Jak žena ve vývoji softwaru v EDAGu nastavila nové standardy

  • Látka, jejíž podstatou je změna

    EDAG Light Cocoon - možný posun paradigmatu pro mobilitu budoucnosti

Sluneční světlo v nádrži

Jak agilní vývojové metody pomáhají překonat obavy z elektrických automobilů

Solární články na střechách se už staly běžným jevem. Absorbované sluneční světlo je přeměněno na elektrickou energii a je tak schopno zásobovat celý dům elektřinou. Výhody této formy obnovitelné energie jsou zřejmé - žádné nepříjemné cenové výkyvy od dodavatelů elektřiny, nižší emise CO2 a nevyčerpatelný zdroj slunce. Tak proč nepoužívat také úžasnou sílu tohoto tepla a světla, které vydává nebeské těleso pro naše vozy?

Experti z EDAGu a čínská korporátní skupina Hanergy dali své hlavy dohromady k řešení tohoto problému. Společnost z Dálného východu pracuje s obnovitelnou energií již od roku 1994. Průkopníci v oboru tenkovrstvých solárních článků z Pekingu hledala v loňském roce partnera v automobilovém průmyslu, aby spojila design s vysokou úrovní technické znalosti. Jejich cílem bylo postavit elektricky poháněný automobil, který by měl prostor solárních článků nejméně 6 metrů čtverečních a jedinečný futuristický a ikonický charakter. V EDAGu našli experti z Hanergy to, co hledali.

Poučení z vývoje softwaru

Volker Amelung, manažer celého projektu, informuje o počátcích předváděcího automobilu Hanergy Solar Demonstrator: "V první řadě jsme museli Hanergy přesvědčit o našem konceptu. Protože to bylo zcela inovativní téma, bylo nám docela jasné, že nešlo jít klasickým modelem vodopádu pro řízení projektů. Bylo nutné se na věci podívat z jiného úhlu, a proto jsme se podívali pod pokličku vývojářům agilních softwarových nástrojů a rozhodli se využít jejich metody skrumáže. Jejím klíčovým aspektem je, že projekt není postupně naplánován od A do Z. Proto jsme se rozhodli začít s "příběhem" předváděcího vozu, po kterém jsme projekt rozdělili na 12 "sprintů". Při práci na jednom sprintu za druhým šly specifikace produktu postupně a předváděcí vůz byl takto postupně vyvíjen.

Realizace projektu se uskutečňovala po celém světě, přičemž práce na konstrukci vozidla, jeho exteriéru a sestavách solárních článků, byly prováděny ve Fuldě. Styl interiéru a koncepce pohonu v Gaimersheimu, kalibrace motoru a podvozku  se řešily v testovacím centru v Boxbergu a světlomety ve Wolfsburgu. Design a finální sestavení byly provedeny v Číně za aktivní podpory místní kanceláře EDAGu. „Při práci na projektu Hanergy Solar Demonstrator jsme jednoznačně profitovali z našich rozsáhlých a rozmanitých zkušeností", vysvětluje Volker Amelung. "S podporou našich technických oddělení, například technologie osvětlení, výroby karoserie, ale také Feynsinn, značky EDAG Group, která se specializuje na design uživatelských rozhraní a virtuální realitu, jsme dokázali vytvořit auto za pouhý rok od počátečního nápadu až k finálnímu dokončení."

Tankování za jízdy je možné jen v případě solárního pohonu

Hlavním lákadlem Hanergy Solar Demonstratoru je, že kolektory dokáží absorbovat sluneční světlo a dobíjet baterii, když je vůz v pohybu. To zvyšuje dosah při jízdě, takže je v podstatě jakýmsi integrovaným prodlužovačem dojezdu. S až 7 m2 flexibilních solárních článků z arsenidu gallia má automobil velmi vysoký výkon a to až 1,5 kW za standardních zkušebních podmínek 1000 W / m² a venkovní teploty 25° C. To může znamenat delší dojezd až o 50 km, pokud je baterie plně nabitá. Díky vysoce účinnému měniči vyvinutému rovněž v EDAGu je sluneční energie účinně zvýšena na úroveň vysokého napětí baterie. To znamená, že baterie může být vždy nabitá bez ohledu na to, zda je vůz v pohybu nebo ne.

Existuje celá řada důvodů, proč právě toto byl pro Amelunga tak zvláštní projekt: "V první řadě jsme měli fantastický tým! Přes tlak a stres, které jsou vždy ve vzduchu, když se vyvíjí a staví předváděcí vozidlo, jsme měli hodně zábavy a samozřejmě jsme se nemohli dočkat, až se na konci naší práce setkáme s hotovým automobilem, což byl skvělý zdroj motivace."

Hanergy Solar Demonstrator se chystá na turné v Číně v příštích několika měsících, kde se také očekává velmi rozsáhlé a rozmanité testování. Jako pocta obnovitelné energii demonstruje EDAG Hanergy Solar Demonstrator skutečnost, jak velká část potenciálu e-mobility dosud zůstává nevyužitá.

Pozoruhodný projekt, v němž se myšlenky "mimo krabici" opravdu vyplatily. S Hanergy Solar Demonstratorem společnost EDAG prokázala, že agilní metody řízení projektů mohou být použity nejen pro vývoj softwaru, ale i pro konstrukci vozidel.