• Bat-Bike auf zwei Rädern

    Bat bike (netopýří motocykl)

    Futuristický koncept motocyklu se sériovým potenciálem

  • EDAG SOULMATE

    Když se vůz náhle stane lepším smartphonem

  • Úspěch, který vám dává křídla

    Jak žena ve vývoji softwaru v EDAGu nastavila nové standardy

  • Látka, jejíž podstatou je změna

    EDAG Light Cocoon - možný posun paradigmatu pro mobilitu budoucnosti

Úspěch, který vám dává křídla

Jak žena ve vývoji softwaru v EDAGu nastavila nové standardy

Makra, domény, soubory protokolu. Každý, kdo neví, o čem mluvíme, nikdy nestudoval elektrotechniku. Ale to není případ Lisy-Marie Heilové z Fuldy. Po absolvování magisterského studia v oboru Systémy a design nastoupila do společnosti EDAG jako vývojář softwaru pro vestavěné systémy, kde uplatňuje své know-how na vývojových programech, které najdete v autech budoucnosti.

Průmysl prochází změnami

Software v automobilech je na silném vzestupu významu. Asi 90% všech budoucích inovací v automobilu přinese elektronika a software. Výsledkem je, že se software stane nejdůležitějším znakem automobilu. Řízení auta bude brzy autonomní. Další komfort pro řidiče, snížené úrovně emisí, optimalizovaná spotřeba paliva a úspora času představují jen několik příkladů vývoje v naší mobilitě.

Nové trendy a technologie vyžadují nové směry. A aby bylo vše bezpečně a ve správný čas, výrobci a dodavatelé vozidel potřebují speciálně kvalifikované pracovníky, například softwarové inženýry.

Specializovaní inženýři z EDAGu se stále více zaměřují na vývoj softwaru v automobilu a získávání specialistů s odbornými znalostmi z oblasti elektrotechniky a elektroniky. Edag hledal lidi, jako je Lisa-Marie Heilová. Jako vývojář softwaru pro vestavěné systémy byla zaměstnána ve společnosti EDAG od září 2016. Jejím úkolem je vyvíjet software pro speciální hardwarové komponenty na základě požadavků definovaných zákazníkem. Vývojový proces je ale více než jen programování. Především je důležité přesně analyzovat požadavky. Provedou se návrhy architektury systému a potom softwaru. Jakmile je software implementován, následuje rozsáhlá testovací fáze. Jakékoli zjištěné chyby musí být odstraněny dalším opakováním vývojového procesu. Tento proces vyžaduje úzkou spolupráci celého týmu. A vždy existuje více než jeden způsob, jak to udělat. "Jasná komunikace je proto nesmírně důležitá," vysvětluje expert EDAGu. "Se zákazníkem, ale také vzájemně mezi námi." Kromě toho, zejména v automobilovém prostředí, existují také požadavky na bezpečnost provozu. Jedná se o právní předpisy, které se musí splňovat, aby byly zaručeny všechny aspekty bezpečnosti automobilů. A které, ve světle trendů, jako je autonomní řízení, konektivita a kybernetická bezpečnost, jsou stále důležitější! "Lisa-Marie pracuje v současné době na programování softwaru pro automobily bez řidičů.

Technologie v krvi

Základy jobu snů pro sedmadvacetiletou vývojářku byly položeny před mnoha lety: "Moji rodiče se setkali, když studovali elektrotechniku. Do jisté míry se zdá, že můj zájem o technologie je vrozený, navštěvovala jsem také odborné gymnázium, kde jsem si zvolila strojní inženýrství jako jeden ze svých klíčových předmětů."

Lisa vysvětluje, co má opravdu ráda na své práci: "Psaní softwaru je jako řešení hádanky. Krok za krokem je třeba eliminovat potenciální zdroje chyb a to systematicky. A když to zvládnete, když je software na světě a běží, když úspěšně dokončíte tuto přímo detektivní práci, ten pocit je prostě úžasný."

Software jako pohon inovací

Lisa-Marie Heilová mohla také najít práci v lékařské informatice. Protože je to velký byznys, zvláště v oblasti telemedicíny, fúze telekomunikačních technologií a informatiky. Použití nových softwarových komponent umožňuje překonat fyzické vzdálenosti, poskytnout pacientům důležité informace a analyzovat zdravotní data pacientů. To vede ke zlepšení diagnostiky, terapií a preventivních opatření v oblasti zdravotní péče. Takže nejen software bude v budoucnu hrát důležitou roli. Proč se ovšem rozhodla ve prospěch automobilového průmyslu? Podle jejích vlastních slov: "Je velmi snadné si představit, jak může být software použit ve vozidle. Jsme v našich autech každý den, chodíme do práce, nakupujeme, jedeme za kamarády. Myšlenka, že moje práce může pomoci zlepšit pohodlí a bezpečnost jízdy do budoucna, mne skutečně velmi oslovuje. Použití softwaru v autě a všechny možnosti, které přinese, jsou ještě v plenkách. A vidím v něm obrovský potenciál. Pro zlepšení funkcí aut, ale i pro sebe. Vidíte, v EDAGu mám šanci být součástí těchto průmyslových změn a současně sama růst."

Vývojářka softwaru má jasný cíl do budoucna: pokračovat dál se stejnou chutí jako v době, kdy udělala své první kariérní kroky.