• Sluneční světlo v nádrži

    Jak agilní vývojové metody pomáhají překonat obavy z elektrických automobilů

  • Inteligentní světlomet s vysokým IQ

Multimediální projektový stůl EDAG INNTUO

EDAG Engineering Czech Čekáte stále na skutečně použitelný dotykový stůl? Je s podivem, že navzdory pokročilým technologiím dotykového ovládání a velkoplošných displejů se s tímto zařízením doposud příliš nesetkáváme a prozatím jsou interaktivní plochy spíše doménou infostánků, muzeí či restaurací.

Jedním z důvodů je zjevně ergonomie. Zatímco tablet můžeme držet pohodlně v ruce, horizontální plocha stolu je náročnější na postoj těla a pohodlí. Jednou z možností, jak ovládání usnadnit, je umístění jednoho či více fyzických objektů na plochu stolu, detekovat jejich polohu a zapojit ji do uživatelského rozhraní.

Jedním z takových řešení je multimediální interaktivní stůl pro prezentaci aktivních zón automobil, který jsme připravili v oddělení EDAG EE. Zde se právě využilo spojení fyzického objektu s grafikou v obraze stolu. Přes uživatelské rozhraní v ploše si uživatel může zapínat různé asistenční systémy vozu a sledovat vizualizaci jejich umístění a dosahu, a to jak v rovině "vozovky", tak na fyzickém modelu vozu umístěným na ploše stolu. Díky vlastní elektronice a bezdrátovému připojení model reaguje na ovládání prezentace a pomocí LED diod zobrazuje aktivitu a umístění senzorů na skutečném automobilu.

Nabízíme však i pokročilejší technologii a hledíme i do budoucna. Náš nový koncept EDAG INNTUO spojuje velkoplošný 4K obraz a dotykovou plochu rozpoznávající desítky jednotlivých dotyků s intuitivním grafickým rozhraním a ovládáním. Výkonný počítač umožňuje použití některého s 3D grafických enginů jako např. Unity 3D a pro ovládací rozhraní lze použít separátní SDK, které dokáže na ploše stolu zaznamenávat pozici i orientaci hned několika fyzických objektů. Vezmeme-li v potaz možnost využití 3D tisku, je možné rozšířit prezentaci a ovládání do dalšího rozměru.

A nabízí se i další dimenze. Pomocí zařízení pro augmented reality lze uživatelům oživit a dynamicky použít i prostor nad samotným stolem. Na rozdíl od dnes již běžných AR řešení se ale virtuální prostor nad stolem navzájem doplňuje s obrazem v ploše a pomocí rozpoznání polohy paží v prostoru lze pak manipulovat i virtuálními objekty. Pro pozorovatele bez AR zařízení zůstává i nadále možnost sledovat a ovládat aplikaci v ploše.

Věříme, že kromě širokého využití takové technologie především pro působivé prezentace či školení můžeme konečně nabídnout zařízení, na kterém bude možné skutečně pracovat.